Sulje silmäsi ja avaa sydämesi

Joskus sinun on suljettava silmäsi ja avattava sydämesi nähdäksesi, mikä on todella tärkeää.
Sulje silmäsi ja avaa sydämesi

Viimeisin päivitys: 30 toukokuu, 2022

Toisinaan sinun on suljettava silmäsi ja avattava sydämesi, jotta voit todella nähdä. Vasta sitten voit ymmärtää mikä on tärkeää ja todellista. Koska vasta kun avaat sisäisen silmäsi ja tyydytät sielusi, horisonttisi laajenee ja uusia mahdollisuuksia syntyy.

Neurologit toteavat, että meillä on noin 50 000 ajatusta päivässä. Useimmat niistä ovat kuitenkin mekaanisia ja toistuvia. Joukossa on myös paljon “hyperinformaatiota”, uutta teknologiaa ja ympäristön vaatimuksia, mikä tarkoittaa, että kärsimme yhä enemmän henkisestä väsymyksestä. Olemme niin keskittyneitä ulospäin, että laiminlyömme täysin sisäisen maailmamme.

“Ja tässä on minun salaisuuteni, hyvin yksinkertainen salaisuus: vain sydämellä voi nähdä oikein, sillä se mikä on olennaista, on silmälle näkymätöntä.”

Antoine de Saint-Exupéry (Pikku prinssi) 

Joskus tällaiset pakkomielteiset ja heikentävät ajatukset vievät sinut siihen pisteeseen, että irrottaudut prioriteeteistasi. Et enää osaa kuunnella itseäsi. Olet keskittänyt katseesi niin intensiivisesti ulospäin, että olet emotionaalisesti likinäköinen ja etsit onnen laseja.

Ajattele sitä.

gif-silmät

Kun silmäsi kyllästyvät katsomiseen ja ilmaantuu henkistä melua

Mielesi on erittäin altis sisäisille konflikteille. Tämä johtuu siitä, että sillä on elintärkeä tarve mukautua jatkuvasti erilaisiin tilanteisiin ja jokaiseen saamaasi ärsykkeeseen. Esimerkiksi työpaine, perheongelmat, toiveesi ja ihmissuhteet. Aina on ratkaistava epäilykset, rauhoitettavat huolet, täytettävät tyhjiöt ja sammutettava “palot”.

Tämä henkinen melu voi muuttua lakkaamattomaksi ja epämiellyttäväksi. Silloin stressi pääsee aivoihisi ja silmäsi yksinkertaisesti menettävät kiintopisteensä. Ne unohtavat levätä eivätkä enää näe, mikä on oikeasti tärkeää.

Mielenkiintoista on, että jos koet pitkiä stressin ja ahdistuksen aikoja, mantelitumake, pelkoon ja tunteisiin liittyvä aivoalue, kutistuu. Sen rakennemuutos vaikuttaa suoraan prefrontaaliseen aivokuoreen, joka puolestaan liittyy korkeampiin aivotoimintoihin, kuten tietoisuuteen, keskittymiseen ja päätöksentekoon.

Sulje silmäsi ja avaa mielesi.

Tämä selittää sen, miksi silloin kun koet monimutkaisia hetkiä, joita hallitsee huoli, stressi tai ärsyttävä henkinen melu, sinun on vaikea saada yhteyttä itseesi. Koska olet katkaissut tuon näkymättömän siteen tietoisuutesi kanssa tämän pienen aivorakenteessasi tapahtuvan muutoksen vuoksi.

Emme kuitenkaan saa unohtaa neuroplastisuuden voimaa ja kykyä järjestää uudelleen nämä tietoisuutemme sisäiset arkkitehtuurit. Meditaation, mindfulnessin tai muiden samankaltaisten harjoitusten ansiosta pystyt suuntaamaan katseesi uudelleen sisäänpäin.

Kiitollinen mieli on levännyt mieli

Kiitollinen mieli on levännyt mieli, jonka avulla voit nähdä, mikä on todella tärkeää. Saatat ajatella, että tämä lause kuulostaa runolliselta tai älyttömältä… Loppujen lopuksi, kuinka voit olla kiitollinen jostakin, jos tunnet olosi tällä hetkellä niin tyytymättömäksi, autioksi tai surulliseksi? Ilmeisestikin ensimmäinen askel on vapauttaa itsesi kaikista sisäisistä konflikteista.

Kun sammutat tunnetaistelusi, ilmaantuu tyyni energia, jonka avulla voit vapauttaa itsesi kaikista ulkoisista rajoituksista. Seuraavaksi selitämme, kuinka se saavutetaan.

Kaikki haluavat onnea ilman kipua, tyyneyttä myrskyn aikana tai hyvinvointia kun ympärillä on vain kaunaa. Sinun on kuitenkin ymmärrettävä yksi asia: sateenkaarta ei voi olla ilman pientä sadetta.

Sulje silmäsi ja meditoi.

Sulje silmäsi, jotta näet

Ensimmäiseksi sinun on opittava hallitsemaan ajatteluasi. Älä unohda, että ajatus on välitön tunteen edistäjä ja tämä puolestaan muokkaa tapaa, jolla havaitset todellisuuden. Pidä siis seuraavat seikat mielessä:

  • Sulje silmäsi ja sano itsellesi, että tästä eteenpäin et käytä ehdollisia aikamuotoja ajatuksissasi. Esimerkiksi: “Jos olisin ollut siellä”, “Jos olisin tehnyt niin”, “Kun hän kertoo minulle rakastavansa minua, olen onnellinen” tai Kun minulla on sitä tai tätä, voin paremmin” jne.
  • Sulje silmäsi ja lupaa itsellesi, että alat kommunikoimaan itsesi kanssa preesensissä. Esimerkiksi sanomalla “haluan”, “voin”, “tahdon” jne.
  • Jotta voisit sulkea silmäsi ja nähdä, mikä elämässäsi on tärkeää, sinun ei pidä jättää mieltäsi tyhjäksi. Sen lisäksi, että se on mahdotonta, se ei ole hyödyllistä. Sinun täytyy “hedelmöittää” mielesi positiivisilla, inspiroivilla ja hyödyllisillä ajatuksilla.
  • Tarkkaile ja pohdi positiivisesti. Älä kuvittele, että ajattelemalla tällä tavalla suljet silmäsi todellisuudelta tai totuudelta; se yksinkertaisesti edellyttää mielesi ja sielusi elvyttämistä itseluottamuksesi edistämiseksi, mikä rikkoo negatiiviset tai rajoittavat ajatukset.

Tartu tilaisuuteen ja tee se. Uskalla sulkea silmäsi nähdäksesi, sytyttääksesi sydämesi valon ja huolehtiaksesi tarpeista, jotka niin usein hylkäät ja laiminlyöt, ikään kuin ne olisivat vanhoja ja rikkinäisiä lumppuja.

Tämä saattaa kiinnostaa sinua...
Emotionaalisen sanaston vahvistaminen on tärkeää
Mielen Ihmeet
Lue se täällä Mielen Ihmeet
Emotionaalisen sanaston vahvistaminen on tärkeää

Emotionaalisen sanaston vahvistaminen auttaa sinua parantamaan suhteidesi laatua. Siinä on kyse siitä, että tiedät kuinka ilmaista itseäsi tehokkaa...