Käytä visualisointia päämääriesi saavuttamiseen

· 6.2.2017

Meillä on usein niin kiire, että unohdamme pitää huolta itsestämme. Hektinen elämänmeno yhdistettynä tiedon puutteeseen kehostamme estää meitä ilmaisemasta tunteita joita tunnemme juuri tällä hetkellä. Kun pidennämme henkisiä taakkojamme, olemme konfliktissa todellisuuden kanssa. Visualisointi on uusi tekniikka, jota käytetään kontrolloimaan elämän vaikeuksien painoa.

Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että jonkin toiminnan visualisointi voi saada aikaan saman vaikutuksen aivoissa kuin toiminnan todellinen tekeminen. Tämä tapahtuu siksi, että mielessä tapahtuva harjoittelu aktivoi samoja aivojen rakenteita kuin fyysinen harjoittelu.

Ainoa rajoituksesi on oma mielesi.

Käytä visualisointia saavuttaaksesi päämääräsi

Visualisointi on tekniikka, jota menestyvät ihmiset käyttävät kaikilla elämän alueilla. Jos todella haluat saavuttaa jotakin, käytä mielikuvitustasi. Se saattaa vaikuttaa taianomaiselta, mutta se on itse asiassa tiedettä. Antaakseni sinulle idean siitä, kuinka tärkeää tämä harjoittelu on, Formula 1 -ajajat ja voimistelijat käyttävät tätä osana päivittäistä harjoitteluaan. Kiinnostavinta tässä metodissa on se, että tarvitset vain hyvän annoksen mielikuvitusta ja keskittymistä.

paperilennokki

Visualisoidaksesi tilanteen sinun kannattaa olla rauhallisessa paikassa jossa on vain vähän valoa, silloin on helpompi keskittyä visualisoimiseen. Sulje silmäsi ja kuvittele mielessäsi maisema tai huone jossa tunnet olosi mukavaksi. Mitä tarkemmin voit kuvitella yksityiskohtia, sitä vakuuttuneemmat aivosi ovat siitä, että mielikuva on todellinen, ja niin ollen kykenet vapauttamaan enemmän jännityksiä kehostasi.

Visualisointi on kuin mikä tahansa muukin harjoittelu; saavuttaaksesi tuloksia sinun pitää toistaa harjoitusta – mitä enemmän, sen parempi – jotta aivosi muistaa toiminnan ulkoa.

Visualisointi tiivistää tiedon.

Kuinka harjoittaa visualisointia

Kun kaikki liikkuu nopeasti ja myös meidän on liikuttava samaan tahtiin, ihmisillä on taipumus käyttää kaikki energiansa stressiin. Tämä aiheuttaa kehossa tukoksia, jotka voivat ilmetä erilaisina fyysisinä ja psyykkisinä ongelmina, kuten väsymyksenä, epätoivona, masennuksena, ahdistuksena ja energianpuutteena.

Tässä ohjeet kuinka tehdä visualisointi oikein:

  • Visualisoi toiminta. Ajattele että se mitä näet, on se mitä saat, ja sinun pitäisi olla valmis antamaan luovuuden ja henkisen synteesin johdattaa sinua. Sulje silmäsi ja kuvittele.
  • Visualisoi toivottava lopputulos. Jokainen joka haluaa muuttua yhdessä yössä tulee pettymään. Vaikka voittaisitkin omaisuuksia, tulet olemaan edelleen pettynyt puolen vuoden päästä ellet mene syvemmälle siihen tulokseen jonka todella haluat saavuttaa.
  • Muuta ajattelutapaasi. Mikään ei parane jos tunnet itsesi ja mahdollisuutesi huonoiksi. Positiivinen mentaliteetti muuttaa epäonniset ajat toiveikkaaksi. Se muuttaa puolityhjän lasin puolitäydeksi, sateen auringoksi joka kurkistaa pilvien välistä.
  • Muuta mielikuvituksesi todellisuudeksi. Vietettyäsi muutaman tunnin, päivän, kuukauden tai vuoden visualisoiden mahdollisuuksiasi, muutos saapuu. Juuri ennen kuin todellinen tilaisuus saapuu saavuttaaksesi toivotun lopputuloksen, keskity tarkasti mielikuvaan toiminnasta jota olet kohta suorittamassa.
nainen visualisoi

Visualisointi toimii vain silloin kun olet rauhallinen ja valmiina maalaamaan mieleesi kuvan siitä mitä haluat saavuttaa, ja mielesi on vapaa välittömistä huolenaiheista. Sen sijaan että antaisit itsesi kompastua kiirehtimisesi vuoksi, sinun täytyy aktiivisesti ajatella kaikkia mahdollisuuksia, sulkien pois kaikki muu joka ei ole olennaista päämääriesi kannalta. Joten mitä tahansa kuvitteletkin aktiivisesti, rentoudu, ja kehosi – joka on taianomainen – löytää voiman astuakseen tielle menestykseen.

”Jokainen mies joka ei voi visualisoida hevosta laukkaamassa tomaatin päällä on idiootti.”

-André Breton-