3 tapaa parantaaksesi itsetuntoasi

· 14.5.2017

Tiedämme että terve itsetunto on hyvin toimivan mielen perusta. Yhteiskunta ja sen tietokoneistetut mallit, me juoksemassa kellojen perässä, osoitellen pettymyksiämme… Mikään tämä ei auta meitä ylläpitämään itsetuntoamme. Itse asiassa, nämä ovat useimmiten pahimpia vihollisiamme.

Toisaalta, kun kohtaamme sen epävarman tilan jonka matala itsetuntomme tuottaa, tarvitsemme strategian. Niin kuin myös aikaa, ja hyvin ansaitun tauon matkalla. Tämä artikkeli pyrkii tuomaan punaisen langan aiheeseen. Haluamme osoittaa kolme tapaa jolla voimme ravita riittävästi itsetuntoamme.

”Jos et ole hyvä rakastamaan itseäsi, sinulla on vaikeuksia rakastaa ketään toista. Kannat kaunaa sitä aikaa ja energiaa kohtaan jonka annat toiselle, jos et anna sitä edes itsellesi.”

-Barbara De Angelisi-

1. Hoivaa itseäsi henkisellä tietoisuudella

Tiedämme sen, että mikä menee suuhumme vaikuttaa mieleemme. Voimme sanoa että ruoka pitää yllä tunteitamme. Se palvelee paljon suurempaa tarkoitusta kuin vain elämän ylläpito.

pähkinät

On ruokia jotka ovat niin mahtavia että ne parantavat mielialaamme ja antavat meille energiaa, ilman että ne vaativat ruoansulatukseltamme liikaa. Ruokia, jotka antavat meille mahdollisuuden mielekkääseen lepoon, rauhanomaisen aamun ajatuksella nautitun, loogisen aterian jälkeen.

Nämä tähtiruoat stimuloivat niin sanottuja ”hyvänolon hormoneja”, ja ne sisältävät parhaita proteiineja hyvinvointimme kannalta. Jotkut niistä sisältävät Omega-3 -aminohappoja, kuivahedelmiä, pähkinöitä, avokadoja ja tiettyjä kaloja.

2. Työskentele ja paranna jokaista puolta olemassaolostasi

On selvää että itsetunto liittyy ”koko olemuksemme” rakastamiseen. Niin ollen, on ehdottoman tärkeää työskennellä elämämme jokaisen puolen ja ulottuvuuden parissa saavuttaaksemme sisäisen täyttymyksen. Tärkeä tehtävä, jota moni meistä ei ole tehnyt, on syleillä nautintoa joka tulee tietoisuudesta olla elossa. Viittaan onnenpotkuun, joka mahdollistaa meille valitsemisen ja mahdollisuudet. Ja tämä on totuus huolimatta siitä kuinka vähän tilaa sinulla on päätöstentekoon.

Yksi itsetunnon menestyksekkään rakentamisen peruselementeistä on juuri tämä. Jos emme suorita tätä elinvoimaista oikeutta, tunnemme että olemme tulevaisuutemme vankeja. Olemme vieraiden tunteiden armoilla ja koemme haluttomuutta kokea henkilökohtaista kasvua, niin ollen vähentäen rakkautta itseemme. Niin tärkeä ominaisuus on se, että katsot omien henkilökohtaisten intressiesi ulkopuolelle ja kiinnität huomiota siihen.

On normaalia että jos keskitymme vain yhteen näistä monista poluista jotka meille on tarjottu, tunnemme itsemme arvottomiksi, olevamme aarteiden ulottumattomissa. Emme ajattele muita vaihtoehtoja ja niin ollen emme uskalla ylittää itseämme sisältä käsin. Muista että sinulla on vastuu: toimia muuttaaksesi suhdettasi itsesi kanssa, lisäharjoituksilla ja toiminnalla.

3. Tiedä mitä tarvitset ihmisenä

Edellä mainittujen seikkojen lisäksi, meillä on kaikki mitä tarvitsemme terveen, joustavan ja voimakkaan itsetunnon perustaksi. Voimme kuitenkin lisätä listaan yhden tavan: rakkaudella kuuntelemisen. Kuuntelemisen mitä kehollamme ja mielellämme on meille asiaa. Sen selvittäminen mahdollistaa sen, että rakastamme olemassaoloamme ja tiedämme mitkä toiminnot saavat sydämemme säihkymään.

sydän ja pää

On olemassa lukemattomia aktiviteetteja jotka saavat sinut tuntemaan olevasi täynnä elinvoimaa ja matkustamaan toisiin maailmoihin. Näihin kuuluu tanssiminen, laulaminen, ja eläinten seurassa oleminen. Tai yrittäen jälleen saavuttaa tuon päämäärän jonka kanssa jäit jumiin etkä tiennyt kuinka jatkaa. Mitä etsimme ei ole pelkästään itsetunnon parantaminen. Sinun pitää myös hoivata muita lähteitä jotka auttavat sitä.