Lasten keskittymiskyky ja 6 ruokaa sen parantamiseksi

· 29.4.2019

Lasten keskittymiskyky on erittäin tärkeä ominaisuus. Jotta aivot voisivat toimia parhaalla mahdollisella tavalla, on tarpeen syöttää niille tarvittavia ravintoaineita. Kun on kyse lasten aivoista, ruoka on vieläkin tärkeämpää. Emme puhu vain aivojen toiminnasta vaan myös niiden kehityksestä. Tässä artikkelissa puhutaan elintarvikkeista jotka voivat parantaa lasten keskittymistä, jotta he voivat saavuttaa potentiaalinsa.

Keskittymiskyvyn puute johtuu monista tekijöistä. Yksi niistä on väsymys. Kun henkilö on väsynyt, hänellä on vaikeuksia keskittyä johonkin, varsinkin pidemmän aikaa. Stressi ja energian puute ovat kaksi muuta tekijää, jotka vaikuttavat ratkaisevasti henkilön keskittymiskykyyn. On ruokia, jotka auttavat tasapainottamaan kehoa ja auttavat mieltä keskittymään. Tässä muutama niistä.

”Ruoka olkoon sinun lääkettäsi ja lääkkeesi olkoon ruokaasi.”

-Hippokrates-

Ruokia, jotka parantavat lasten keskittymiskykyä

Banaanit

Yleensä hedelmiä suositellaan lapsille ja kaikenikäisille. Ne ovat yleensä pehmeitä, niitä ei ole käsitelty mitenkään, ja ne ovat vähäkalorisia sekä täynnä kuituja ja vettä. Niitä on myös monen makuisina. On kuitenkin yksi, joka on erityisen täydellinen juuri aivojen energialähteenä: banaanit.

Banaanit tarjoavat suuria määriä kaliumia ja mangaania. Molemmat edellä mainituista ovat avain hyvään ruokavalioon. Tämän lisäksi Thomas Clarkson Community Collegen tutkimukset osoittivat, että banaanit ovat hyvä B6-vitamiinin lähde, joka stimuloi noradrenaliinia ja serotoniinia. Nämä kaksi välittäjäainetta ovat erittäin tärkeitä keskittymisen kannalta.

Maapähkinävoi

Yleensä kaikki pähkinät ovat hyväksi keholle. On kuitenkin havaittu, että maapähkinät ja erityisesti maapähkinävoi on arvokas E-vitamiinin lähde, joka on voimakas antioksidantti. (Kaikkia ruokia on hyvä syödä kuitenkin maltillisesti; pähkinöissä on runsaasti kaloreita.)

Antioksidantit suojaavat aivosoluja ja stimuloivat niiden välisten yhteyksien muodostumista. Lisäksi maapähkinöiden rasvassa on runsaasti tiamiinia. Tiamiini on aine, joka edistää keskushermoston kehitystä ja toimintaa. Se myös helpottaa keskittymistä.

Jogurtti

Yleensä lapset rakastavat jogurttia. Se on hyvä asia, koska se on yksi parhaista elintarvikkeista lasten keskittymisen parantamiseksi. Se edistää myös valppautta Cleveland Clinicissa tehdyn tutkimuksen mukaan.

Tämä johtuu siitä, että jogurtti sisältää suuren määrän tyrosiinia, aminohappoa, joka auttaa stimuloimaan dopamiinin ja norepinefriinin tuotantoa. Se edistää myös merkittävästi muistin toimintaa.

Lasten keskittymiskyky

Kanamunat

Munia pidetään superruokana, koska ne sisältävät monia ravintoaineita, joita tarvitsemme hyvää ruokavaliota ajatellen. Yksi niiden parhaista ominaisuuksista on se, että ne sisältävät yhdeksän välttämätöntä aminohappoa, jotka auttavat aineenvaihduntaa toimimaan kunnolla.

Samalla munissa on runsaasti kahta ravintoainetta, jotka ovat välttämättömiä muistin ja keskittymisen kannalta. Nämä ovat luteiini ja koliini. Lisäksi munat ovat hyvä proteiinin ja energian lähde. Siksi munat ovat tärkeitä lasten kasvun ja kehityksen kannalta. Lasten keskittymiskyky saadaan maksimoitua kananmunia syömällä!

Kaura

Kaura on yksi niistä elintarvikkeista, joiden ei pitäisi puuttua kenenkään ruokavaliosta missään iässä. Se ei ainoastaan ​​auta meitä tuntemaan nälkäämme tyydytetyksi, vaan se on myös erinomainen energianlähde. Se on puhdasta kuitua ja siinä on runsaasti kaliumia ja sinkkiä.

Kaiken muun lisäksi kaurassa on paljon E-vitamiinia ja useita B-vitamiineja. Molemmat stimuloivat lasten keskittymistä. Ne ovat aivoille välttämättömiä ravintoaineita ja kognitiivisen toiminnan kannalta tärkeitä.

Lasten keskittymiskyky ja kaura

Suklaa

Lähes kukaan lapsi ei voi vastustaa suklaata. Tämä on hienoa, koska suklaa ei ole vain herkullista, vaan myös hyvä antamaan energiaa ja stimuloimaan aivojen toimintaa.

Ohio State Universityn tutkimus osoitti, että kuppi kaakaota päivässä parantaa veren virtausta aivoissa. Tämä puolestaan ​​parantaa muistia ja keskittymistä. Vaikka tumma ja sokeriton suklaa on parempi vaihtoehto, ei myöskään makea ole haitallista pienissä määrin.

Kaikki nämä elintarvikkeet ovat erinomaisia ​​lapsille. Parasta on, että ne maistuvat hyvältä ja ovat hyviä heille samanaikaisesti käytettynä. Lisää ne tänään lastesi ruokavalioon ja maksimoi lasten keskittymiskyky!